Przy której fabule powinniśmy zostać?

1 - 8%
11 - 92%
0 - 0%
 
Wszystkich Głosów: 12
 
Poll closed
Mercury Black
Mercury Black
Administrator Sovereign of the Power
Propozycje, Pytania i Dyskusje
Pią Sty 03, 2020 12:33 pm


Ostatnio zmieniony przez [MG] Mercury Kyan Black dnia Sob Cze 27, 2020 9:59 pm, w całości zmieniany 1 raz
First topic message reminder :

Temat, w którym wszyscy użytkownicy mogą zgłaszać swoje propozycje, bądź wypowiadać się na temat pomysłów administracji. Masz pomysł na wprowadzenie czegoś nowego? A może sądzisz, że obecny system średnio się sprawdza i przydałyby się zmiany? Jesteś we właściwym miejscu.

Ze swojej strony bardzo was proszę o to, byście pamiętali że jesteśmy tu dla siebie. Nie chcę tu widzieć żadnego wyśmiewania czy chamskiej czepliwości. Twórzmy miłe społeczeństwo, w którym chce się przebywać. Takie, w którym ludzie nie boją się wyjść przed szereg i dorzucić czegoś od siebie, bo wiedzą że nawet jeśli pomysł się nie przyjmie, będzie to wynikiem konstruktywnej krytyki.

__________________________

I standardowo jak to ja przychodzę z pytaniem do was wszystkich. *parsk* Tytuły nabyte działają na Riverdale dużo gorzej niż mieliśmy to w pierwotnym zamyśle. Miały być wymagające, ale nie aż tak by po trzech latach nikt nadal nie piastował żadnego z nich. Pojawia się zatem dość oczywisty wniosek. Obniżenie wymagań. Choć z jednej strony wychodzę z założenia, że upraszczanie nie zawsze jest dobre, tym razem przychylę się do strony ułatwienia ich zdobywania. I żeby nie było zbyt kolorowo - na rywalizację. Tytuły będzie dużo łatwiej zdobyć, ale mam nadzieję że tym samym dużo ciężej będzie je utrzymać. Na ten moment jeszcze nie wymyśliłem bardzo szczegółowo jak zmniejszyć wymagania, ale myślałem żeby zmniejszyć je +/- o połowę. Weźmy tu za przykład Ikonę Riverdale City:

Wymagania: musi mieszkać w Riverdale City co najmniej 15 lat; minimum 10 eventów z udziałem czterech innych użytkowników (i rzeszy NPC) podczas których postać zdobywa renomę - koncerty, sztuki teatralne, sesje zdjęciowe, wszystkie chwyty dozwolone; wcześniejsze powiązanie z showbiznesem w jakiejkolwiek formie.
Obniżyłbym próg do 5 eventów. Jako że jest to tytuł polegający głównie na rozpoznawalności i gigantycznym kontakcie z innymi, utrzymanie go moim zdaniem powinno się opierać nie na punktach reputacji, lecz aktywności. Chcesz przejąć tytuł? Bij się z obecną gwiazdą o liczbę eventów. Jednocześnie chciałbym uniknąć sytuacji, gdzie ktoś ze dłuższym stażem będzie kiblował na tytule, bo miał więcej czasu niż nowi więc ma przeprowadzonych 10 mini-eventów, podczas gdy dopiero co zarejestrowani kończą swój pierwszy.
Dlatego mam dwie propozycje i zastanawiam się która jest lepsza:

Propozycja pierwsza

Co roku eventy przeprowadzone w okresie styczeń-grudzień (ubiegłego roku) otrzymywałyby status archiwalnych, a osoba z tytułem stawałaby się dużo łatwiejszym łupem. Nowi, by przejąć tytuł, nadal muszą spełnić wszystkie wymogi.
Przykładowo: Midnight i Aaron starają się o tytuł Ikony Riverdale City. Oboje zrobili 5 eventów w przeciągu roku spełniając wymogi minimalne, ale Midnight zorganizowała 3 dodatkowe mini-eventy, podczas gdy Aaron zorganizował tylko 2. Wraz z Nowym Rokiem, ich stan eventowy wraca do wartości początkowej, a zatem Midnight i Aaron mają równo po pięć eventów. Zaczyna się zatem wyścig - kto pierwszy zacznie organizować mini-eventy, ten przejmuje pałeczkę i otrzymuje tytuł Ikony Riverdale.

Propozycja druga

Każdy ponadprogramowy event ma roczny termin ważności od daty jego zakończenia.
Eventy ponadprogramowe to takie, które nie wliczają się w podstawową liczbę wymaganą do zdobycia tytułu. Przykładowo: Hazel stara się o tytuł Ikony Riverdale City. Zrobiła 5 eventów w przeciągu 3 lat. Mają one nieograniczony termin ważności, a Hazel otrzymuje tytuł. W tym momencie każdy kolejny event, który przeprowadzi ma roczny termin ważności, który pozwala jej na utrzymanie pozycji.

Niezależnie od wybranej opcji, by uniknąć przerzucania się tytułami jak dzikie kuny w agreście, proponuję by osoba przejmująca tytuł musiała mieć przeprowadzone 2 eventy więcej niż jej poprzednik.
Przykładowo: Hazel ma tytuł Ikony Riverdale City i 5 eventów na koncie. Midnight przeprowadziła 7 eventów i wypycha Hazel z tytułu, przejmując go. Jeśli Hazel chce odzyskać tytuł Ikony Riverdale musi przeprowadzić 9 eventów.

Inna sprawa, że tytułów jest za mało. Miały być dodawane z czasem, ale wyszło nam to średnio. Macie jakiekolwiek pomysły? Zarówno na startowe, jak i nabyte. Przyjmę wszystko z otwartymi rękami.

Alan Hayden Paige
Alan Hayden Paige
Fresh Blood Lost in the City
Re: Propozycje, Pytania i Dyskusje
Wto Lip 07, 2020 5:58 pm
Mercury chciał dostać pełną dyspozycyjność do tworzenia forum tak, jak je widzi. Jeżeli będzie aktualnie potrzebował pomocy/komentarza zwróci się o to na discordzie, co zresztą na bieżąco robi.

Jak już mówiłem, mam zamiar informować wszystkich na bieżąco, mogę wprowadzić jakieś poprawki, pomyśleć nad tym jak coś dodać, ale głównie chodzi mi o to że jeśli zaakceptujecie pomysł to chcę mieć władzę nad głównymi opisami linii fabularnej, tematów i kreacji bazy.
Na ten moment pomysł się rozwija, więc tak czy inaczej nie wiadomo, jakie tematy mamy tworzyć i czym się zajmować. Ponadto z ostatniej wiadomości Merca wynika, że nie wie, czy już może się zabierać za to wszystko, więc odpowiadam, że może.
Mercury Black
Mercury Black
Administrator Sovereign of the Power
Re: Propozycje, Pytania i Dyskusje
Wto Lip 07, 2020 6:12 pm
Okej w takim razie od jutra za wszystko się zabieram! Rzucę też ogłoszeniem dla wszystkich użytkowników, żeby się nie zdziwili, bo najchętniej w niedzielę zamknąłbym obecne Riverdale i zaczął już pracować bezpośrednio na tutejszym szablonie. Podam też w komunikacie Holiday (przerwy technicznej) link do Discorda, by ludzie mogli w dowolnym momencie dołączyć i się wypowiadać.

Gdyby ktokolwiek miał jeszcze jakieś uwagi, bardzo proszę o wypowiedzi.

Nadmienię też, by nikt nie myślał że zignorowaliśmy post Betty - odniosłem się do jej wypowiedzi już na Discordzie. Z góry także tutaj bardzo dziękuję za podrzucenie pomysłu, bo dzięki temu możemy iść w naprawdę fajnym kierunku z umiejętnościami. Mocy jako tako nie będzie, ale wprowadzimy umiejętności dominujące.
Pozwolę sobie zacytować swoją wypowiedź:
"Myślę sobie jak to ugryźć i z takich pierwszych pomysłów, jeżeli chcielibyśmy na przykład zostawić obecne umiejętności, gracze mogliby sobie wybrać "umiejętność dominującą" na start rozgrywki i dostać ją dosłownie na dzień dobry. Na poziomie S?*
+ osoby z umiejętnością dominującą zamiast 3 stopni rozwoju mają 4 stopnie rozwoju dzięki czemu z tą jedną umiejętnością zawsze będą krok do przodu przed innymi, którzy tej umiejętności dominującej nie mają."

* zaznaczę tylko, że nie wiem czy będziemy zostawać przy podziale S-SS-SSS. Na pewno zmienione będą wszystkie obecne umiejętności, które się nie sprawdzają. Zależy mi żeby system pozostał prosty, ale był dużo bardziej przejrzysty.
Betty Collins
Betty Collins
Fresh Blood Lost in the City
Re: Propozycje, Pytania i Dyskusje
Wto Lip 07, 2020 11:44 pm
Wcześniej nie wypowiadałam się co do kwestii administrowania forum (a widzę, że teraz temat wrócił), ale podoba mi się wizja Donalda!

Donald Leeman napisał:(...)
Z forów, na których grałem, i które robiłem, najbardziej podobał mi się podział w tym stylu:
-> H@ - głowa forum, nie z nazwy, ale ogólnie. Jego celem nie jest akceptowanie KP, przeglądanie fabuły, bannerów czy organizowanie fabularnych rzeczy, ale myślenie o forum globalnie. Jego interesem jest to, żeby forum szło do przodu, dba o to, żeby nie było wielkich kwasów, jest reprezentantem na innych stronach, w razie potyczek słownych na stronach typu Eden to właśnie on błyszczy. Na forum najbardziej aktywny w działach typu pomysły, oddolne inicjatywy ze strony graczy, poważniejsze pytania, ponieważ ma on duże pojęcie, i generalnie jest głową forum po to, żeby graczom pomagać. W razie przykrych sytuacji kiedy pozostali admini się ze sobą nie zgadzają, to on ma decydujący głos. Wbrew pozorom, nie zapierdala najbardziej, bo nie ma na to czasu.
-> Administrator techniczny - jego celem jest ogarnianie mechaniki, wprowadzanie nowych rozwiązań, naprawianie baboli, które zawsze się jakoś wkradną. W zależności od tego jak bardzo skomplikowane jest forum, może mieć dużo pracy (forka typu Naruto, gdzie każdy dodaje własne jutsu i przedmioty) albo mało (forka typu SL). Jeśli nie ma zbyt wielu obowiązków zazwyczaj dorzuca mu się zadania typu akceptowanie KP graczy i pilnowanie, żeby nie było tam większego syfu.
-> Administrator fabularny - osoba odpowiedzialna za eventy, misje, etc. Nie znaczy to koniecznie, że wszystkie je sama prowadzi, bo w zależności od forum istnieją funkcje event mastera, misjodawców, etc. Chodzi o to, że kiedy jest problem dotyczący fabuły, to idzie się do niego. Kiedy chce się ocenić fabułę na jakieś punkty albo rozjaśnić coś dotyczące spisanej fabuły forum (bo może jest jakiś babol), to idzie się do niego.
-> Pomocnik/wsparcie - może to być admin, zależy od forum, ale funkcja ta tyczy się głównie ogarniania bannerów, odpowiadania na propozycje i pytania graczy, pilnowanie porządku na SB i czy gracze przestrzegają regulaminu.

Co ważne, każdy admin poza H@, powinien mieć osoby pod sobą, czy to modów, czy po prostu MG, którzy będą robili te same zadania z nim. Z dupy jest wzięty pomysł, który mówi, że jedna osoba powinna prowadzić wszystkim innym misje, fabułki, i do tego eventy.
Kolejną rzeczą, którą podkreślę już drugi raz, jest to, że H@ powinien być aktywny na forum (po prostu na nim być i wypowiadać się na jakieś tematy poruszane przez graczy), ale to nie on powinien mieć najwięcej roboty, bo po prostu jakby te wszystkie rzeczy ze sobą połączyć, to by się zapracował. IMO naturalne jest to, że fabular/techniczny zapierdalają najbardziej, ten schemat się powtarzał zawsze przy podobnym do opisanego przeze mnie schematu administratorowania.

Nie znaczy też to, że H@ nie może sprawdzać KP/pisać w tematach technicznych/robić misji, ale powinno być z góry narzucone, że kiedy np. jest burdel w evencie, to fabular ma głos decydujący, a nie H@. Dopiero w sytuacji kiedy fabular ma opór w postaci innych adminów i jest paląca kwestia, to wchodzi głowa forum i mówi A lub B.
(...)

I myślę, że taki podział warto by było w razie czego wprowadzić wcześniej niż później, żeby każdy z poszczególnych adminów mógł skupiać się na "swojej działce" już podczas tworzenia nowej wersji forum. No wiecie, żeby potem ogarniał najlepiej, co się w niej dzieje i miał na nią wpływ. Dzięki temu nie będzie takich sytuacji, że admin fabularny nie ogarnia właściwie nowej fabuły, a techniczny musi dopiero uczyć się nowej mechaniki, bo będą ją współtworzyć~. Tak samo osoba, która będzie sprawdzać w przyszłości KP, może usiąść np. nad spisaniem instrukcji tworzenia postaci, stworzeniem i opisaniem nowego szablonu KP itp.

Wtedy Merc też dostałby na pewno większe wsparcie, a potem nikt nie byłby salty, że wszystko w jego działce jest pozmieniane i nie ogarnia.
Sponsored content
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach