Riverdale
Riverdale
Administrator Sovereign of the Power
Dyskusje
Pon Paź 19, 2020 6:37 am
First topic message reminder :

Dyskusje

Masz jakąś nową propozycję? Na Riverdale wyznajemy zasadę, że przed wprowadzeniem czegoś nowego zawsze warto zapytać się reszty użytkowników o zdanie. Nie bój się zatem wyjść z inicjatywą i przede wszystkim - pamiętaj, by zabierać głos podczas prowadzonych tu dysput!

Julian Kwiatkovsky
Julian Kwiatkovsky
The Liberty Individual Trouble Seeker
Re: Dyskusje
Sro Gru 09, 2020 3:53 am
O, podoba mi się ten pomysł. Mimo wszystko ludzie powinni wiedzieć, że przykładowo ci i ci mają swoich gońców, jakiegoś kolesia od brudnej roboty i typowego dyplomatę-negocjatora, który zjawi się jak wywiesisz za oknem szarą chusteczkę. Ale kto personalnie jest przypisany do danej funkcji - to już decyzja gangu czy postanowią kogoś ujawnić czy też nie.

Jakieś sprzeciwy?
Jaylen Gibson
Jaylen Gibson
The Liberty Individual Trouble Seeker
Re: Dyskusje
Sro Gru 09, 2020 3:41 pm
Ja jestem jak najbardziej za. Pozwoli to uniknąć metagamingu
avatar
Mistrz Gry
Fresh Blood Lost in the City
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 10:24 am
To znowu ja, z nową propozycją.

Siedziba gangu - co powiecie na przypisanie jej drobnej funkcji dodatkowej. Wiem, że obecnie wprowadziliśmy na Riverdale multilokację, ale moim zdaniem siedziba powinna dawać możliwość założenia członkom danego gangu, że już tam byli. Przykładowo - do klubu Evening Desire wchodzą Wilki. Z początku są grzeczne, ale nagle zaczynają rozkręcać burdę. Kilka sekund później z zaplecza wypada banda Kruków, które sprawują władzę nad danym terenem i wywiązuje się walka.

Jest to aspekt bardziej fabularny, który pomoże uniknąć sytuacji, gdzie nagle magicznie Kruki zlatują się z całego miasta mimo że wcześniej robili zakupy/śpiewali w barze karaoke trzy przecznice dalej/odwiedzali babcię Stasię.
Shane Kassir
Shane Kassir
The Fox Corsac
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 12:10 pm
Jest ok, wygodne względem reakcji i dzięki temu nie trzeba będzie czekać aż minie zima polarna, by dana grupa zareagowała sensownie.
Lézard
Lézard
The Fox Megalotis
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 12:21 pm
To ja krótko napiszę, że też jestem za.
Gabriel Kwiatkovsky
Gabriel Kwiatkovsky
The Liberty Individual Trouble Seeker
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 12:34 pm
Ja też uważam, że to jest dobry pomysł.
Lark
Lark
The Fox Vicarius / Littoralis
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 12:41 pm
Całkowicie na tak, w końcu to siedziba, zdobycie jej ma być możliwe, ale też musi być wyzwaniem!
Maannguaq Thorleifsen
Maannguaq Thorleifsen
The Liberty Individual Trouble Seeker
Re: Dyskusje
Pią Gru 11, 2020 9:45 pm
Super pomysł, jestem za
avatar
Mistrz Gry
Fresh Blood Lost in the City
Re: Dyskusje
Nie Gru 13, 2020 6:47 pm
Nie uwolnicie się ode mnie tak łatwo. Tym razem trzy pytania!

1. Aktualizacje postaci - mieliśmy coś takiego na poprzedniej edycji forum i zdecydowanie chciałbym przy tym pozostać. Potrzebuję jednak porady w kwestii formy. W postaciach nieustannie zachodzą jakieś zmiany - jeśli jesteście młodzi, możecie rosnąć wzwyż, jeśli starsi to i wszerz. Chudnąć, starzeć się, dołączać do nowych gangów, farbować włosy, robić nowe tatuaże, kolczyki, mordować ludzi, wysadzać budynki czy choćby wchodzić w poważniejsze związki. Wszystko to możecie wpisywać do swoich kart postaci w nowym poście, w formie aktualizacji. Mam tylko pytanie - jaką formę preferujecie.
a) tak jak było do tej pory - aktualizacje dwa razy do roku (np. marzec i wrzesień);
b) aktualizacje otwarte cały czas - gdy ktoś ma pomysł, zgłasza się z prośbą na otworzenie karty, otwieramy, wpisuje, zamykamy;
c) aktualizacje otwarte cały czas, ale z narzuconym limitem czasowym - ten pomysł podrzucił mi Samuel i przyznaję, że bardzo mi się spodobał. Możecie się zgłaszać do aktualizacji cały czas, ALE nie możecie robić aktualizacji częściej niż np. raz na dwa miesiące.
Głównie chodzi o to, by uniknąć jednozdaniowych aktualizacji i żeby ludzie mieli jakąś większą świadomość przy ich tworzeniu.

2. Poszukiwania - tu potrzebuję waszej porady. Wiadomo, że poszukiwania czasem potrafią niestety wisieć tygodniami - ale na stronie głównej mamy tylko cztery miejsca. Na jakiej zasadzie powinny być wymieniane i w jakim przedziale czasowym? Co dwa tygodnie? Może macie na to jakiś plan, bo mi go szczerze mówiąc brakuje.

3. Naprawy samodzielne - MÓJ NAJNOWSZY POMYSŁ. Na ten moment nasz spis umiejętności wygląda następująco:

WALKA BRONIĄ PALNĄ
PRÓG 25%: + jeden sukces przy rzutach kostką - zamiast od 6 do 10, wasz sukces wynosi od 5 do 10.
PRÓG 50%: zniżka -300$ przy kupowaniu broni palnej
PRÓG 100%: możliwość oddania tzw. ghost bullet, zamiast jednego naboju wystrzeliwujecie dwa bliźniacze. Dzięki temu rzucacie podczas jednej kostki dwukrotnie kostką i nawet jeśli jednym z nich nie traficie, drugi ma szansę uderzenia.

WALKA BRONIĄ BIAŁĄ
PRÓG 25%: + jeden sukces przy rzutach kostką - zamiast od 6 do 10, wasz sukces wynosi od 5 do 10.
PRÓG 50%: zniżka -300$ przy kupowaniu broni białej
PRÓG 100%: możliwość zadania tzw. podwójnego cięcia, zamiast jednej rany nakładasz na przeciwnika dwie rany. O głębokości ran decydują rzuty kostką.

WALKA WRĘCZ
PRÓG 25%:  możliwość obezwładnienia pojedynczej wrogiej postaci na 1 post.
PRÓG 50%: możliwość zaatakowania dwóch postaci graczy jednocześnie i pozbawienia ich broni na 1 post
PRÓG 100%: możliwość całkowitego wyeliminowania jednej postaci od kilku postów aż po całą rozgrywkę (decyzja mg)

PERCEPCJA
PRÓG 25%: lepszy słuch
PRÓG 50%: lepszy wzrok
PRÓG 100%: możliwość dostrzeżenia i znalezienia przedmiotów w otoczeniu, które możecie wykorzystać do walki, oraz późniejszego zagarnięcia ich dla siebie

KAMUFLAŻ I UCIECZKA
PRÓG 25%: możliwość wejścia do tematu bez wykrycia (dopóki postać nie wykona jakiegokolwiek agresywnego ruchu) - obejmuje zachowanie, ubiór i makijaż
PRÓG 50%: podtrzymanie kamuflażu bez możliwości wykrycia
PRÓG 100%: możliwość ucieczki z tematu bez szansy na zatrzymanie go w miejscu
MANIPULACJA I KŁAMSTWO
PRÓG 25%: możliwość wyciągnięcia dodatkowych informacji z npc
PRÓG 50%: możliwość uniknięcia wszelkich negatywnych konsekwencji własną historyjką
PRÓG 100%: możliwość przeciągnięcia wrogiego npc na swoją stronę


UNIKI I KONTRA
PRÓG 25%: + jeden sukces przy rzutach kostką na unik - zamiast od 6 do 10, wasz sukces wynosi od 5 do 10.
PRÓG 50%: możliwość anulowania jednej akcji negatywnej wyprowadzonej w stronę waszej postaci
PRÓG 100%: raz na sesję możesz anulować wszystkie ataki z danej tury wyprowadzone w twoją stronę

WŁAMANIA I FAŁSZERSTWO DOKUMENTÓW
PRÓG 25%: możliwość podrabiania podstawowych dokumentów (takich jak ID, paszporty itp) + otwieranie zamkniętych/zablokowanych przedmiotów
PRÓG 50%: możliwość włamywania się do mieszkań innych graczy/wszelkich budynków przy użyciu wytrychów
PRÓG 100%: możliwość podrobienia przepustki do wyjazdu z miasta

LECZENIE
PRÓG 25%: wydłużenie czasu na opatrzenie rany u siebie lub sojusznika przed jej pogorszeniem (+ 1-2 posty dodatkowe)
PRÓG 50%: możliwość użycia apteczki dowolnego poziomu raz na sesję bez wykorzystania jego użycia
PRÓG 100%: możliwość zmniejszenia poziomu rany do mniejszego bez użycia przedmiotu dodatkowego (ciężkie -> średnie; średnie -> lekkie; lekkie -> brak)

UMIEJĘTNOŚĆ PERSONALIZOWANA - dochody
PRÓG 25%: +500 dolarów na miesiąc
PRÓG 50%: +750 dolarów na miesiąc
PRÓG 100%: +1000 dolarów na miesiąc
(umiejętność dominująca) PRÓG 150%: +1250 dolarów na miesiąc

Myślę jednak o dodaniu jeszcze jednej dodatkowej 11 umiejętności. Mianowicie NAPRAW. Jak wszyscy wiecie (lub nie) na forum bronie ulegają zużyciu. Gdy zużyją się całkowicie - ulegają zniszczeniu i musicie wykupić nową. Obecnie naprawiać bronie może wyłącznie handlarz, ale co gdyby tak ktoś postanowił mu zrobić konkurencję? A tym kimś mógłby być każdy z was.

NAPRAWA
PRÓG 25%: możliwość naprawy broni białej
PRÓG 50%: możliwość naprawy broni palnej
PRÓG 100%: możliwość naprawy przedmiotu każdego rodzaju (z wyłączeniem przedmiotów o jednokrotnym użyciu)

Generalnie widzę to tak. Koszt napraw pozostaje ten sam. Osoba naprawiająca naprawia je po kosztach stawki zapisanej w tym temacie dostaje od niej jednak procent do własnej kieszeni. Przykładowo:
Ktoś chce naprawić shotguna z 5 użyć do 15. Musi wykupić 10 napraw/naboi - a zatem płaci 420$. Płaci tę kwotę graczowi, on naprawia broń i dostaje z niej procent do własnej kieszeni - 70$. Żeby ułatwić, rozpiszę wtedy oczywiście dla naprawiaczy jaki procent dostają od broni

Będę wdzięczny za wypowiedź we wszystkich 3 tematach, dzięki!
Ichika
Ichika "Chika" Wilson
The Wolf Rookie (Ω)
Re: Dyskusje
Nie Gru 13, 2020 7:01 pm
1. "aktualizacje otwarte cały czas - gdy ktoś ma pomysł, zgłasza się z prośbą na otworzenie karty, otwieramy, wpisuje, zamykamy" - ta opcja jest najlepsza. Nie mówię, żeby ktoś non stop się farbował "bo tak", ale limit czasowy nie rozwiązuje problemu - a jeśli wystąpią jakieś blizny czy inne rzeczy po eventach czy normalnej fabule warto to zawrzeć XD

2. Tu zbytnio nie wiem, ale może jakieś kody na poszukiwania? Jakieś ładne, żeby nawet jeśli ktoś randomo przekopuje temat w poszukiwaniu pomysłu na postać, cieszyły oko i zachęcały.

3. Naprawy brzmią całkiem spoko, ale zamieniłabym to na "majsterkowanie", żeby też nie chodziło tylko o naprawy, ale i ulepszanie rzeczy xD
Nebit
Nebit
The Fox Macrotis
Re: Dyskusje
Nie Gru 13, 2020 7:03 pm
1) Uważam, że opcja c jest przesuper, bo jednak czekanie na aktualizacje ileś tam miesięcy trochę mnie bolało (autentyczny derp który ma pomysł na aktualizację i go nie zapisuje, a jak przychodzi CZAS na aktualizowanie, to zapomina, co chciał wpisać here), a opcja B jest... minimalnie zbyt samowolkowa? XD

2) Tutaj trochę kminię, bo jeżeli będziemy mieli poszukiwania, które są jakoś istotne fabularnie dla organizacji/całego forum, to powinny wisieć podświetlone na głównej do skutku, wiadomo. Nie wiem, czy taka hipotetyczna sytuacja kiedyś nastąpi, ale... właśnie dlatego jest hipotetyczna. :"D
W przypadku użytkowników szukających sobie po prostu siostry/kota/kochanka, to myślę, że tydzień-dwa i rotacja na indeksie forum faktycznie wystarczy. A to czy tydzień, czy dwa, IMO powinno zależeć od tego, ile tych poszukiwań napływa do tematu. Jeśli jest zalew, no to wiadomo, że kolejka musi trochę przyspieszyć.

3) Tbh to pomysł 9/11, brzmi jak super boost do survivalu. Pokusiłabym się o jakieś utrudnienie pokroju trochę cięższego rozwoju tej umiejętności, bo jednak jest to dodatkowy dochód, albo jakiś mus fabularnego przyuczania się jej u kogoś, kto już ją posiada, ale może to po prostu moja wewnętrzna tyrania próbuje rzucać ludziom kłody pod nogi (i samej sobie, bo chyba zachciało mi się postaci z taką umiejką w przyszłości XDDDDDD).
Shane Kassir
Shane Kassir
The Fox Corsac
Re: Dyskusje
Nie Gru 13, 2020 7:43 pm
1. Opcja C, ale z lekkim dodatkiem, by to było również dostępne po jakimś dużym/wielkim eventem, nie tylko "co x miesięcy/tygodni".

2. Mi na myśl przyszło stworzenie jakiegoś slidera (idk, czy dobrze to piszę), by dzięki temu na głównej stronie zamieścić wszystkie ogłoszenia. Mimo wszystko, ktoś może mieć pecha i od długiego czasu kogoś szukać. Do tego zgadzam się z powyższym nawiązaniem do tego, by wyróżniać poszukiwania od grup.

3. Osobiście... Widok "naprawy" jest dla mnie spoko, pomysł świetny, ale przyszło mi na myśl, by jeszcze dać możliwość sabotowania broni, nie tylko jej naprawiania.
Lézard
Lézard
The Fox Megalotis
Re: Dyskusje
Nie Gru 13, 2020 7:54 pm
1. Opcja c brzmi chyba najlepiej. B jakoś mi się nie widzi z tego względu, że właśnie mogłoby dojść do tego, że ludzie chcieliby wrzucać jednozdaniowe aktualizacje, co też na dłuższą metę mogłoby być uciążliwe również dla Merca, bo będzie musiał ciągle otwierać i zamykać KP. Dwa/trzy miesiące odstępu brzmią w porządku.
2. Może dodać jakiś suwak na dole czy coś? Wtedy np. mogłoby być trochę więcej ogłoszeń. Jakieś sześć czy coś? Podoba mi się pomysł Nebit, żeby poszukiwania dla organizacji wisiały jakoś dłużej, a osobiste jakiś tydzień.
3. Oooo, zdecydowanie tak. Jednak nie widzę większego sensu, żeby jakoś specjalnie utrudniać zdobycie tej umiejętności. Umiejętność indywidualna też jest nastawiona na zysk, a do jej rozwinięcia potrzeba tyle samo punktów co do innych.
Samuel Larson
Samuel Larson
The Liberty Individual Trouble Seeker
Re: Dyskusje
Pon Gru 14, 2020 1:31 pm
1. Dalej pozostaję przy opcji c, ale uwaga Shane'a, co do aktualizacji po większych eventach, brzmi jak dobre dopełnienie.

2. I tu tak samo jak Noël. Myślę, że suwak będzie dobrym wyjściem, ew. strzałki + że poszukiwania ważne fabularnie mogłyby być w jakiś sposób wyróżnione. A jeśli chodzi o to, ile powinny wisieć - do kodu poszukiwań można by dodać coś na wzór "daty aktualizacji", by było wiadomo, czy poszukiwania dalej są aktualne i czy danej osobie dalej na tych poszukiwaniach zależy - a jeśli data aktualizacji pozostanie niezmienna, wtenczas poszukiwanie z ogłoszeń usunąć. Mimo wszystko ktoś może szukać jakiejś postaci/relacji przez długi czas, a to robienie sobie trochę dodatkowej roboty, gdyby później trzeba było wstawiać poszukiwania na nowo, jeśli poprzednie zostały usunięte. Myślę, że podstawowy okres czasu mógłby trwać tydzień, a wtedy, gdy ktoś poszukiwań nie zaktualizuje, można by je z czystym sumieniem usunąć. Suwak i tak zredukowałby problem z ich ilością (zakładając, że nagle nie pojawi się ich multum).

3. Brzmi serio spoko, tym bardziej jeśli dla graczy ma być to dodatkowy sposób na zarobek.
Cas
Cas
The Fox Mischievous Trickster
Re: Dyskusje
Pon Gru 14, 2020 3:02 pm
1. generalnie jestem za, wszystko mi jedno, którą konkretnie opcję wybierzecie, natomiast proponuję żeby od aktualizacji był jeden post pod kartą postaci, do którego dopisywałoby się wszystkie zmiany, zamiast po jednym poście na każdą zmianę, bo wtedy szybko zrobiłby się śmietnik.

2. suwak brzmi spoko. ewentualnie można zrobić krótką listę poszukiwań, czyli zamiast jednego okienka dla każdego, to spis w stylu "chika szuka byłego, ira szuka współpracowników, aeden szuka różnych relacji" i linki do konkretnych postów w poszukiwaniach. podoba mi się pomysł z terminem, po którym poszukiwania wygasają, wtedy nie będą wisiały w nieskończoność

3. propsuję mocno umiejętność naprawy
Sponsored content
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach