▲▼
Czy chcecie by zamiast umiejętności zostały wprowadzone nowe statystyki
Mercury Black
Administrator Sovereign of the Power
NOWE STATYSTYKI ZAMIAST UMIEJĘTNOŚCI?
Pon Sty 13, 2020 10:29 pm
Pon Sty 13, 2020 10:29 pm
Wrzucam teksty, który powstał już jakiś czas temu w propozycjach.
Na ten moment myślałem o przeredagowaniu ich i rozdzieleniu, by zrobić jakieś naprawdę banalne statystyki, które mimo wszystko wpływałyby na rozgrywkę i potyczki z MG. Przykładowo zrobić coś typu Siła Fizyczna (którą zwiększałyby wszelkie umiejętności sprintu, strzelania z łuku) oraz Siła Psychiczna (znajomości języków, podzielność uwagi i inne). W ten sposób umożliwiałoby to przechodzenie eventów konkretną ścieżką, jak i rozwijanie postaci w kierunku, który bardziej nam do niej pasuje. Psycholog będzie bardziej kładł nacisk na rozwijanie Siły Psychicznej, a policjant - Siły Fizycznej. Po napotkaniu złodzieja policjant ma większe szanse na powalenie go na ziemię, natomiast psycholog na pokojowe wyperswadowanie mu idiotyzmów z głowy. W rozgrywkach codziennych miałoby to wyłącznie znaczenie fabularne, natomiast w tych z MG już dość kluczowe.
Powyższe rozwiązanie pozwala też na zachowanie systemu pt. "Nie chce mi się w to bawić, więc oznaczam ingerencję na nie i nie przejmuję się żadnymi statystykami dodatkowymi". Przy czym naprawdę to rozróżnienie jest tak banalne, że nikomu nie sprawiłoby problemów.
Jest jeszcze jedna rzecz. Punkty reputacji. Jest ich cała masa, wyglądają bez wątpienia imponująco gdy nazbiera się ich 200, ale... te liczby nieco przerażają. Stąd mój pomysł, by od tej pory punkty reputacji zostały zamienione na POZIOM reputacji. A mianowicie:
1-150: Poziom I
151-300: Poziom II
301-450: Poziom III
451-600: Poziom IV
601+: Poziom V (najwyższy)
Poziom reputacji pozwalałby postaciom nie tylko na rozszerzenie swojego zasięgu, wpływy w przeróżnych kręgach, ale i na miejsca do których się wybierają. Bardziej znane, popularne miejsca będą miały wyższy próg wejścia niż byle bar - co jest przecież całkowicie sensowne, w końcu niektóre restauracje mają swój charakterystyczny dress code i zostawiasz tam niemało pieniędzy. Wzrost poziomu reputacji jest wprost proporcjonalny do faktu, że mniej osób zechce ci się przeciwstawić. W końcu jeśli nabijesz sobie reputację jako znany mafioza, mało kto postanowi ci pyskować na ulicy. Przykładowo. Pomysł ten pozwoli wam nadal się rozwijać, a jednocześnie zmniejszy poczucie przepaści. Ponadto w przyszłości Punkty Reputacji będą łatwiejsze do zdobycia niż do tej pory (ale i utracenia w przypadku nieaktywności), co dodatkowo wprowadzi tę charakterystyczną nutę rywalizacji.
Koniec końców wyglądałoby to następująco:
Punkty Umiejętności (PU) - punkty przydzielane za aktywność. Prowadzone wątki, udział w eventach, social mediów, wszystko co wymaga naszego wkładu. Punkty umiejętności wykorzystuje się do zwiększania trzech statystyk podstawowych:
Punkty Reputacji - widoczne wyłącznie w waszych profilach. W wiadomościach będzie wyświetlany Poziom Reputacji.
Poziom Reputacji (PR)
Siła Psychiczna (SP)
Siła Fizyczna (SF)
Jesteście za? Jesteście przeciw? Macie inny pomysł? Więcej pomysłów? Nadszedł czas sądu. *powiew grozy* Ankieta potrwa 14 dni, a zatem do 27 stycznia 2020r. Do boju!
Na ten moment myślałem o przeredagowaniu ich i rozdzieleniu, by zrobić jakieś naprawdę banalne statystyki, które mimo wszystko wpływałyby na rozgrywkę i potyczki z MG. Przykładowo zrobić coś typu Siła Fizyczna (którą zwiększałyby wszelkie umiejętności sprintu, strzelania z łuku) oraz Siła Psychiczna (znajomości języków, podzielność uwagi i inne). W ten sposób umożliwiałoby to przechodzenie eventów konkretną ścieżką, jak i rozwijanie postaci w kierunku, który bardziej nam do niej pasuje. Psycholog będzie bardziej kładł nacisk na rozwijanie Siły Psychicznej, a policjant - Siły Fizycznej. Po napotkaniu złodzieja policjant ma większe szanse na powalenie go na ziemię, natomiast psycholog na pokojowe wyperswadowanie mu idiotyzmów z głowy. W rozgrywkach codziennych miałoby to wyłącznie znaczenie fabularne, natomiast w tych z MG już dość kluczowe.
Powyższe rozwiązanie pozwala też na zachowanie systemu pt. "Nie chce mi się w to bawić, więc oznaczam ingerencję na nie i nie przejmuję się żadnymi statystykami dodatkowymi". Przy czym naprawdę to rozróżnienie jest tak banalne, że nikomu nie sprawiłoby problemów.
Jest jeszcze jedna rzecz. Punkty reputacji. Jest ich cała masa, wyglądają bez wątpienia imponująco gdy nazbiera się ich 200, ale... te liczby nieco przerażają. Stąd mój pomysł, by od tej pory punkty reputacji zostały zamienione na POZIOM reputacji. A mianowicie:
1-150: Poziom I
151-300: Poziom II
301-450: Poziom III
451-600: Poziom IV
601+: Poziom V (najwyższy)
Poziom reputacji pozwalałby postaciom nie tylko na rozszerzenie swojego zasięgu, wpływy w przeróżnych kręgach, ale i na miejsca do których się wybierają. Bardziej znane, popularne miejsca będą miały wyższy próg wejścia niż byle bar - co jest przecież całkowicie sensowne, w końcu niektóre restauracje mają swój charakterystyczny dress code i zostawiasz tam niemało pieniędzy. Wzrost poziomu reputacji jest wprost proporcjonalny do faktu, że mniej osób zechce ci się przeciwstawić. W końcu jeśli nabijesz sobie reputację jako znany mafioza, mało kto postanowi ci pyskować na ulicy. Przykładowo. Pomysł ten pozwoli wam nadal się rozwijać, a jednocześnie zmniejszy poczucie przepaści. Ponadto w przyszłości Punkty Reputacji będą łatwiejsze do zdobycia niż do tej pory (ale i utracenia w przypadku nieaktywności), co dodatkowo wprowadzi tę charakterystyczną nutę rywalizacji.
Koniec końców wyglądałoby to następująco:
Punkty Umiejętności (PU) - punkty przydzielane za aktywność. Prowadzone wątki, udział w eventach, social mediów, wszystko co wymaga naszego wkładu. Punkty umiejętności wykorzystuje się do zwiększania trzech statystyk podstawowych:
Punkty Reputacji - widoczne wyłącznie w waszych profilach. W wiadomościach będzie wyświetlany Poziom Reputacji.
Poziom Reputacji (PR)
Siła Psychiczna (SP)
Siła Fizyczna (SF)
Jesteście za? Jesteście przeciw? Macie inny pomysł? Więcej pomysłów? Nadszedł czas sądu. *powiew grozy* Ankieta potrwa 14 dni, a zatem do 27 stycznia 2020r. Do boju!
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach