Riverdale
Riverdale
Administrator Sovereign of the Power
Umiejętności
Pon Lis 09, 2020 12:54 pm


Ostatnio zmieniony przez RIVERDALE dnia Pon Cze 06, 2022 8:52 pm, w całości zmieniany 7 razy
UMIEJĘTNOŚCI

Na Riverdale postanowiliśmy zrezygnować z systemu statystyk, zamiast tego wprowadzając umiejętności. Skupiają się one na konkretnych obszarach, które może rozwijać wasza postać. Umiejętności wykupujecie w tym temacie.

Jak to działa?

1. Umiejętności są rozwijane procentowo. Wszyscy startujecie z umiejętnościami na poziomie 0%, możecie je natomiast rozwijać do maksymalnie 100%.
2. Każdy gracz może wybrać JEDNĄ umiejętność jako umiejętność dominującą. W takim wypadku możecie ją rozwinąć do 150%. Jedna postać = jedna umiejętność dominująca.
2a. Możecie wykupić reset i zmienić umiejętność dominującą w trakcie rozgrywki, miejcie jednak świadomość, że w tym wypadku poprzednia umiejętność dominująca cofa się do poziomu 100%, a wszystkie wsadzone w nią ponadprogramowe punkty przepadają. Chcemy w ten sposób sprawić, by resety były niezwykle kosztowne, bolesne i zapewniały nas, że przemyślicie zmianę umiejętności dominującej pięćdziesiąt razy. Unikniemy dzięki temu zmieniających się z miesiąca na miesiąc specjalistów wszystkiego.
3. Każda umiejętność ma poszczególne progi bonusowe, które dadzą wam przewagę podczas ich używania.
4. Wszystkie wykupione procenty (nie tylko na progach bonusowych) dają użytkownikowi bonus pasywny, który będzie uwzględniany przez Mistrza Gry podczas wszelkich wydarzeń. Przykładowo osoba z 15% walką wręcz ma większą szanse na zadanie dużych obrażeń przeciwnikowi, niż ktoś kto ma w walce wręcz 2% (bądź nie ma ich wcale).
5. Koszt wykupienia procentów zwiększa się wraz ze wzrostem poziomu. Wygląda on następująco:
1-25% | 50 punktów umiejętności za 1%
26-50% | 100 punktów umiejętności za 1%
51-100% | 150 punktów umiejętności za 1%
101-150% (umiejętność dominująca) | 150 punktów umiejętności za 1 %

Jak zdobyć punkty umiejętności?

1. Ingerencje MG i wykonywanie zadań - od 10 do 250 punktów umiejętności za ingerencję/zadanie.
2. Mini Event - od 50 do 300 punktów umiejętności za mini-event (+ możliwe bonusy dodatkowe dla najaktywniejszych graczy).
3. Misje - od 50 do 400 punktów umiejętności za misję.
4. Eventy Ogólnoforumowe - przy mocno skomplikowanych, długoterminowych eventach, możecie otrzymać nawet 1000 punktów umiejętności za udział.
5. Zwykłe Rozgrywki - pisząc zwykłe posty, wbijacie punkty fabularne. Wyświetlają się one w waszych profilach, umożliwiając tym samym nieustanną kontrolę ich liczby. Nagrody będą wypłacane progowo. Przelicznik wygląda następująco:
100 punktów fabularnych = 250 punktów umiejętności.
200 punktów fabularnych = kolejne 250 punktów umiejętności.
300 punktów fabularnych = kolejne 250 punktów umiejętności (...)
I tak dalej, i tak dalej.
5a. Rozwiewając wątpliwości nowych użytkowników - wraz ze zmianą fabuły Riverdale, punkty naliczane są od ZERA. Starzy użytkownicy nie dostaną nagle plus milion punktów za to, że na poprzedniej edycji napisali 5000 postów.
6. Założenie Karty Postaci - użytkownikom przydzielana będzie indywidualnie określona liczba punktów umiejętności na start.


Dostępne Umiejętności

1.Walka bronią palną
2. Walka bronią białą i pochodnymi
3. Walka wręcz
4. Percepcja
5. Kamuflaż i ucieczka
6. Manipulacja i kłamstwo
7. Uniki i parowanie ciosów
8. Lecznictwo i opatrywanie ran
9. Fałszerstwo i włamania
10. Naprawy
11.  Umiejętność personalizowana

1. Walka bronią palną - posługiwanie się bronią palną wszelkiego rodzaju. Wiesz nie tylko jak wystrzelić czy uzupełnić magazynek, ale i jak użyć trzonu broni do ogłuszenia przeciwnika. Problemu nie sprawi ci też rozpoznanie jakiej broni używa wasz przeciwnik*.
*nie dotyczy broni specjalnych.
2. Walka bronią białą i pochodnymi - od rzucania sztyletami, poprzez walkę nożem, łańcuchami, aż po kusze i wszelkiego rodzaju łuki. Do broni białej i pochodnych zaliczysz wszystkie bronie, których nie przypiszesz do broni palnych. I choć blokowanie wystrzału ostrzem może być raczej głupim pomysłem, tak znokautowanie kogoś tarczą policyjną brzmi dużo bardziej sensownie!
3. Walka wręcz - sztuki walki, samoobrona, zwykła walka na pięści przy ewentualnej bonusowej obecności kastetów? Wszystkie te pola znajdziesz właśnie w walce wręcz, która pasywnie zwiększa również twoją siłę i wytrzymałość. W końcu codzienne treningi zostawiają ślad na wszystkich.
4. Percepcja - życie nauczyło cię, że spostrzegawczość to klucz do sukcesu. Wyostrzony słuch i wzrok jest nie tyle efektem wrodzonego talentu co wieloletnich treningów. To właśnie tacy jak ty dostrzegają więcej niż inni podczas wszelkich wydarzeń... oraz stanowią elitę sieci informatorów.
5. Kamuflaż i ucieczka - skradanie się, pozostanie niezauważonym i uciekanie bez szwanku z pola bitwy to twoja domena. Od ciebie zależy czy wykorzystasz swoje umiejętności, by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę... czy też po prostu wykorzystasz je do zmycia się, gdy zrobi się za gorąco.
6. Manipulacja i kłamstwo - wrodzony dar przekonywania to coś, o czym słuchasz od dziecka. Słowa są dla ciebie grą, która odpowiednio poprowadzona postanowi ci osiągnąć każdy cel, nawet jeśli mógłby wydawać się kompletnie idiotyczny. Czy rząd naprawdę stworzył rasę latających świń? Twoim zdaniem tak. A dlaczego inni mieliby ci nie wierzyć, przecież jesteś tak przekonujący!
7. Uniki i parowanie ciosów - atak ze strony innych nie musi okazać się twoją klęską. Choć ludzie myślą, że podobne uniki widuje się tylko w Matrixie, ty wiesz jak analizować ruchy swoich przeciwników i w którą stronę uskoczyć, by uniknąć wystrzału. Wiesz też jak sparować cios maczetą i wykorzystać ją do kontrataku. Zmienianie broni w przysłowiowe obosieczne miecze to twoja domena.
8. Lecznictwo i opatrywanie ran - poskładanie kogoś do kupy jest jedną z najbardziej cenionych umiejętności w obecnych czasach. Zajmujesz się wszystkim, od przetarć poprzez złamania aż po wyciąganie z ciał kul i zszywanie ran. Leki i zioła nie są ci obce, wiesz które z nich wykorzystać by kogoś uspokoić... a które podać w herbacie swojemu wrednemu sąsiadowi spod trójki, by pozwijał się przez kilka dni z bólu.
9. Fałszerstwo i włamania - otwieranie zamków? Nic prostszego. Wiesz jak sforsować każde drzwi, w końcu zawsze uważałeś, że świat stoi przed tobą otworem. Podrabianie dokumentów wychodzi ci na tyle przekonująco, byś jednego dnia był 24-letnim studentem prawa, a następnego 32-letnim policjantem z dystryktu A. Twój talent jest niezaprzeczalny. A usługi - niezwykle kosztowne.
Umiejętność ta umożliwia włamywanie się do mieszkań innych graczy.
10. Naprawy - twoja broń zbliża się do granic zużycia? Co to dla ciebie? Jako jeden z niewielu posiadłeś umiejętność analizy, kiedy zacięcie się twojego magazynka jest jedynie kwestią kilku dni. Czemu więc nie pobawić się w drobną konkurencję dla Handlarza? W końcu dorobienie sobie zawsze jest w cenie. Zwłaszcza w obecnych czasach.
11. Umiejętność personalizowana - umiejętność dowolna. Każdy z was może wybrać sobie umiejętność, która nawiązuje bezpośrednio do wykonywanego przez waszą postać zawodu (teraz bądź w przeszłości). Muzykalność, konstrukcja robotów, mieszanie drinków, taniec, malowanie, produkcja narkotyków, znajomość prawa, cokolwiek sobie wymarzycie.
W przypadku umiejętności personalizowanych możecie zakładać sobie po prostu zwiększone rzuty na sukces. Są one bardziej fabularne, ale gdybyście chcieli, by wpływały jakoś na fabułę, po prostu kopnijcie Admina (WoolfeOnFire#6969 na Discordzie lub konto Riverdale), a ja przyjrzę się sprawie i wprowadzę konsekwencje. Przykładowo Nebit ma hakerstwo na 25%, może więc dla urozmaicenia rozgrywki rzucać sobie kostką podczas fabuł, by zobaczyć czy dana akcja jej wyjdzie. W takim wypadku zakłada schemat innych umiejętności z tego progu 1-4 porażka, 5-10 sukces. Tak samo Jonathan, który wykupił sobie szczęście, może wykonywać rzuty, które z jego fartem uchronią go przed jakąś sytuacją. Jest to wyłącznie opcjonalne, gdyby ktoś chciał sobie bardziej zrandomizować rozgrywki.
Riverdale
Riverdale
Administrator Sovereign of the Power
Re: Umiejętności
Sro Sty 13, 2021 5:48 pm


Ostatnio zmieniony przez RIVERDALE dnia Nie Lip 03, 2022 7:01 pm, w całości zmieniany 8 razy
Umiejętności


Czym jest system umiejętności? Waszym drobnym wspomagaczem podczas eventów. Grając swoją postacią możecie zdecydować w jakich konkretnie punktach jest ona biegła, jak i tym samym skierować ją w określonym kierunku. Na forum mamy 11 opcji rozwoju, który prezentuje się następująco.

Walka Bronią Palną


Umiejętności QPIGEhG

25%

Większy sukces przy rzutach kostką - zamiast od 6 do 10, twój sukces wynosi od 5 do 10.


50%

Zniżka -300$ przy kupowaniu broni palnej.
Ghost bullet: zamiast jednego naboju wystrzeliwujesz dwa bliźniacze. Dzięki temu rzucasz dwukrotnie kostką podczas jednej akcji. Druga kula zadaje połowę obrażeń pierwszej kuli. Możecie posłać ją w kierunku innego celu niż pierwszy.


100%

Możliwość używania dwóch broni jednoręcznych na raz. W takim wypadku rzucacie dwoma kostkami. Od razu dodam - nie, nie możecie używać na raz dwóch shotgunów. Albo dwie bronie jednoręczne, albo broń dwuręczna. W związku z tym zostanie też zwiększona liczba obrażeń zadawanych przez bronie dwuręczne.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Walka Bronią Białą


Umiejętności QPIGEhG

25%

Większy sukces przy rzutach kostką - zamiast od 6 do 10, twój sukces wynosi od 5 do 10.


50%

Zniżka -300$ przy kupowaniu broni białej.
Podwójne cięcie: zamiast jednej, nakładasz na przeciwnika dwie rany. O ich głębokości decydują rzuty kostką. Oba cięcia zadają jednakowe obrażenia.


100%

Możliwość używania dwóch broni jednoręcznych na raz. W takim wypadku rzucacie dwoma kostkami.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Walka Wręcz


Umiejętności QPIGEhG

25%

Większy sukces przy rzutach kostką - zamiast od 6 do 10, twój sukces wynosi od 5 do 10. Możliwość obezwładnienia pojedynczej wrogiej postaci na 1 post.


50%

Możliwość zaatakowania dwóch postaci graczy jednocześnie i pozbawienia ich broni na 1 post. Zwiększona siła ciosu [obrażenia x2].


100%

Możliwość całkowitego wyeliminowania jednej postaci od kilku postów aż po całą rozgrywkę (decyzja mg).
Cios krytyczny [natychmiastowe znokautowanie innego gracza lub zabicie wrogiego NPC] na stałe obejmuje 9 i 10 oczek na kostce. Działa bez ograniczeń przy każdym ataku.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Percepcja


Umiejętności QPIGEhG

25%

Lepszy słuch. Osoba z rozwiniętym słuchem może wejść jako pierwsza do tematu i wykonać zwiad, który opóźnia atak zwrotny przeciwnika o 1 turę.


50%

Lepszy wzrok. Osoba z rozwiniętym wzrokiem może wejść jako pierwsza do tematu i wykonać zwiad, który zmniejsza liczbę przeciwników o jeden (nie dotyczy Niepoczytalnych Alfa i bossów).


100%

Możliwość dostrzeżenia i znalezienia przedmiotów w otoczeniu, które możesz wykorzystać do walki, oraz późniejszego zagarnięcia ich dla siebie. Zmniejsza liczbę przeciwników o dwa (nie dotyczy Niepoczytalnych Alfa i bossów).


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Kamuflaż i ucieczka


Umiejętności QPIGEhG

25%

Możliwość wejścia do tematu bez wykrycia (dopóki postać nie wykona jakiegokolwiek agresywnego ruchu) - obejmuje zachowanie, ubiór i makijaż.


50%

Podtrzymanie kamuflażu bez możliwości wykrycia. Nałożenie efektu 25% umiejętności na jedną dodatkową osobę.


100%

Możliwość ucieczki z tematu z jedną osobą towarzyszącą bez szansy na zatrzymanie postaci w miejscu. (Nawet przez Niepoczytalnego Alfa - Tropiciela.)


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Manipulacja i kłamstwo


Umiejętności QPIGEhG

25%

Możliwość wyciągnięcia dodatkowych informacji z NPC + wyłudzenia drobnej sumy pieniędzy 20-200$ (nie dotyczy Niepoczytalnych)


50%

Możliwość uniknięcia wszelkich negatywnych konsekwencji własną historyjką (nie dotyczy Niepoczytalnych).


100%

Możliwość przeciągnięcia wrogiego npc na swoją stronę i przekonania go do oddania jednego dowolnego posiadanego przez niego przedmiotu (nie dotyczy Niepoczytalnych).


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Uniki i parowanie ciosów


Umiejętności QPIGEhG

25%

Większy sukces przy rzutach kostką na unik - zamiast od 6 do 10, wasz sukces wynosi od 5 do 10.


50%

Możliwość anulowania jednej akcji negatywnej wyprowadzonej w stronę waszej postaci.


100%

Raz na sesję możesz anulować wszystkie ataki z danej tury wyprowadzone w twoją stronę i skierować je przeciwko przeciwnikom zadając dokładnie takie same obrażenia.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Włamania i fałszerstwo dokumentów


Umiejętności QPIGEhG

25%

Możliwość podrabiania podstawowych dokumentów (takich jak ID, paszporty itp) + przeszukiwanie/otwieranie w celu zdobycia zamkniętych/zablokowanych przedmiotów.
1-2 — 50$
3-4 — 100$
5-6 — 150$
7-8 — 200$
9-10 — 250$


50%

Możliwość włamywania się do mieszkań innych graczy/wszelkich budynków przy użyciu wytrychów. Przeszukiwanie/otwieranie w celu zdobycia bardziej wartościowych zamkniętych/zablokowanych przedmiotów.
1-2 — 100$
3-4 — 200$
5-6 — Glock FM81
7-8 — Apteczka 1 lvl
9 — Maczeta
10 — Pistolet R-47


100%

Możliwość podrobienia przepustki do wyjazdu z miasta i kradzieży unikalnych przedmiotów specjalnych (o właściwościach decyduje MG). Kastety atakujące prądem dwóch przeciwników jednocześnie, płonące bicze będące w stanie podpalić trzy jednostki na raz, czysta loteria.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Lecznictwo i opatrywanie ran


Umiejętności QPIGEhG

25%

Wydłużenie czasu na opatrzenie rany u siebie lub sojusznika przed jej pogorszeniem (+ 1-2 posty dodatkowe). Natychmiastowe zmniejszenie obrażeń u jednej osoby raz na turę (ciężkie > średnie, średnie > lekkie, lekkie > brak obrażeń).


50%

Możliwość użycia apteczki dowolnego poziomu raz na sesję bez wykorzystania jego użycia.


100%

Możliwość zmniejszenia poziomu rany u siebie lub sojusznika do zerowego bez użycia przedmiotu dodatkowego (raz na sesję).


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Naprawy i Wytwórstwo

Koszt napraw pozostaje ten sam. Osoba naprawiająca naprawia je po kosztach stawki zapisanej w tym temacie dostaje od niej jednak procent do własnej kieszeni. Procent ustalany jest indywidualnie przy każdej sesji przez Administrację.


Umiejętności QPIGEhG

25%

Możliwość naprawy broni białej.


50%

Możliwość naprawy broni palnej.


100%

Możliwość naprawy przedmiotu każdego rodzaju, jak i wytworzenia przedmiotu o jednokrotnym użyciu, jeśli ma się jego kopię. Przykład: mieliście granat dymny, na jego podstawie możecie wytworzyć JEDEN dodatkowy granat dymny własnej roboty.


150%

Umiejętność dominująca - twój sukces wynosi od 2 do 10 oczek na kostce.


Umiejętność personalizowana

Pracujecie w konkretnej branży i chcecie rozwijać się właśnie w jej kierunku? Jako prawnicy, tancerze, piosenkarze, właściciele sklepu? Cokolwiek sobie wymarzycie, po prostu wykupcie umiejętność personalizowaną.


Umiejętności QPIGEhG

25%

+250 dolarów na miesiąc (+dodatkowe 50% wynagrodzenia za napisane posty)


50%

+400 dolarów na miesiąc (+ dodatkowe 100% wynagrodzenia za napisane posty)


100%

+600 dolarów na miesiąc (+ dodatkowe 150% wynagrodzenia za napisane posty)


150%

Umiejętność dominująca - +800 dolarów na miesiąc (+ dodatkowe 200% wynagrodzenia za napisane posty)
Riverdale
Riverdale
Administrator Sovereign of the Power
Re: Umiejętności
Pią Kwi 23, 2021 2:11 am
Treningi

Oprócz tradycyjnych form zdobywania umiejętności za Punkty, wprowadzona zostaje również forma dodatkowa - treningi. Odbywają się one pomiędzy dwoma postaciami graczy, choć podlegają kilku konkretnym zasadom wymienionym poniżej.

Zasady

1. Aby uczyć inną postać musisz posiadać min. 25% w nauczanej umiejętności.
2. Nie możesz nauczyć drugiej postaci do wyższego poziomu niż sam masz. (Czyt. masz 25%? Nauczysz inną postać do 25%. Masz 50%? Nauczysz inną postać do 50%.)
3. Treningi odbywają się w misjach - zakładacie nowy temat według schematu "[ TRENING ] Imię gracza x Imię gracza".
4. Nie można prowadzić/uczyć się w dwóch treningach na raz, ALE można prowadzić jeden wątek treningowy (jako trener) + uczyć się w drugim wątku treningowym od kogoś innego.
5. 10 postów na treningu (łącznie od obu postaci) = 1% postępu umiejętności dla ucznia. Łącznie możecie zdobyć 5%/trening. Jak chcecie sobie wydłużyć postami fabularnymi to już wasza sprawa, po osiągnięciu pułapu, nie podlegają one jednak dodatkowemu wynagrodzeniu.
6. Wątki nie muszą być suchym treningiem. Równie dobrze możecie np. uczyć kogoś walki wręcz urządzając sobie w wątku polowanie na zaginionego mafiozę, wasza sprawa.
7. Treningi odbywają się bez ingerencji MG.
8. Nie ma żadnego okresu oczekiwania między treningami. Skończycie pierwszy, możecie od razu zacząć drugi.
9. Trener dostaje równowartość procentów w punktach umiejętności według poniższej rozpiski
25% | 50 punktów umiejętności za 1%
26-50% | 100 punktów umiejętności za 1%
51-100% | 150 punktów umiejętności za 1%
Sponsored content
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach